Kevätmiitti Hämeenkoskella 1.-3.3.2013

7 kyytiläistä tekee aika tiukkaa, se vaatii tavaroiden mahtumista osittain sylikyytiin. Tosin voidaan tehdä niin, että käydään sitten erillisellä kauppareissulla Hämeenkoskella, jos se kyytiläisille passaa. Miittipaikka on niin lähellä kauppoja, ettei ole ongelma.

The more the merrier!!!!!!!!
 
Silloin, kun kyytiä kyselin alunperin, ei tuonne alkuviestiin oltu merkattu vielä Mayn autoa ja minä en ole niin selvillä siitä, ketkä kyseisen perhebussin kyytiin oletusarvoisesti menevät. ;) Suattaa olla, että meppinille ja minulle järjestyy toinen kyyti, jos näyttää ahtaalta.
 
Ai onko meppinkin Joensuussa?! Hoo, hienoa : D Mutta jos menee hankalaksi, niin minä voin kyllä mennä sillä bussilla, koska ilmoittauduin viimeisenä mahdolliseksi Mayn kyytiläiseksi.
 
Vimes huijaa, olipas merkattu Mayn auto listaan! :D Anyways myös esim. Shetain luulisi kulkevan jossain määrin Lahden kautta.
 
Tarkennan vielä tätä Mayn kyytiasiaa:
Meillä on siis 7:lle rekisteröity auto, jossa on istuimet ja vyöt 7 hlölle ;). Takakonttia (jos nyt tila-autossa voi puhua takakontista) on vähän normiautoa vähemmän. Vaatekasseja ja makuupusseja tms. keveitä värkkejä voi pitää jalkatilassakin tai hätätilanteessa sylissä, mutta sen takia ehdotin erillistä kauppakäyntiä, etten halua autoon mitään irtonaista painavampaa, joka mahdollisessa tiukassa jarrutuksessa pääsee sieltä sylistä lentämään eteenpäin. Mutta kauppa on miittipaikkaa niin lähellä, että erillinen kaupassakäynti on piece of cake! Eli jos kukaan muu ei ole tulossa Lahden kautta, niin ei ole mikään ongelma ottaa 7 kyytiläistä (jos kellään ei ole mukanaan kitaraa tms. kokoista vehjettä :)). Jos taas joku muukin tulee Lahden kautta ja kyytiin mahtuu, niin mietitään sitten.
 
Älkää huoliko, en ole tunkemassa mukaan Mayn autoon. Huomautan vain, että makuupusseille ei välttämättä ole tarvetta, sillä "sängyissä on patja, tyyny ja huopa." Omat lakanat vain mukaan.

Jollen pääse Shetain kyytiin, menen julkisilla Hämeenkosken Salelle saakka. Sieltä joku autoileva varmaan voi käydä hakemassa.
 
Tosiaan ilmoittelen aikatauluja heti kun tiedän työvuorot ja voin matkalla varmaan poiketa Salella. En tiedä tarkkaan missä se sijaitsee mutta tuskin niin kaukana ettenkö koukkaisi.
 
Hauskaa :)
Kerrotte sitten vaan mitä pitää tehdä tai tuoda. Pilkon mielelläni asioita.
 
Eiköhän me ensisijaisesti sovita yhdessä, että mitä laitetaan ja mitä kukakin tekee. Yks mikä vois olla kivaa, niin itsetehty pasta - vieläpä tortellinien muodossa, niin että tehdään ne täytemössöt ja kaikki yhdessä, huolella ja rakkaurella. Se on helppoa ja sosiaalista ruoanlaittoa, johon kaikki voi hyvin osallistua. Kuvitelkaapa esimerkiksi, miltä maistuisi itsetehdyn peston ja parmesaanin kera ilmakuivattu kinkku-mozzarella-pinaatti-täytteiset pastatyynyt, seassa vähän tomaattia ja basilikaa... Ne olis oikeasti helppoja kaikkien tehdä, kun vähän näyttää mallia. Ei tarttis jakautua niin erikoistuneisiin ja monotonisiin työvaiheisiin. (Tulipas nälkä kun aloin oikein hekumoida mielessäni noita makuja..)
 
Tavallaan saatoin olettaa että Lathroninvaimo tulee Lathronin autossa. Pieni arvaus vain.

Miittimaksuja on ropissut ihan kivasti, mutta muistakaa, että eräpäivä on jo ensi maanantaina. :)
 
Olen tässä ollut vähän kahen vaiheilla, että tulenko vai en... mutta taidan päätyä tulemisen puolelle. Osallistuisin myös mielelläni yhteisruokailuun.

Minun miittiwagoni starttaa Savonlinnasta johonkin aikaa päivästä ja ottaa mielellään kyytiläisiä jakamaan bensakustannuksia. Reitti on sama vanha tuttu SLN-Juva-Mikkeli-Pagba-Lahti-kauppa-miittipaikka. Jos ei tule kyytiläisiä, tulen julkisilla noukittavaksi Salelle.
 
Jes! Olinkin tulkinnut hiljaisuutesi epäröimiseksi tulemisen suhteen ja olen iloinen, että tulet, enkä pelkästään logistisista syistä. Olet hyvää seuraa ja minua liikutti, kun viimeksi Rismalahdessa ilmaisit huolestumisesi siitä, sainko nukuttua yöllä. Kuka enää nykyään piittaa jonkun keski-ikäisen äijän unenlaadusta?

Olen noukittavissa kyytiin perjantaina joskus puoli kolmen maissa. Jollei muita kyytiläisiä ilmaannu, voin maksaa sen verran mitä maksaisin jos kulkisin julkisilla.
 
Pagba sanoi:
Myy minulle pari lyhyttä bofferimiekkaa, Caele. Poikani on kyllästynyt miekkailemaan teipatuilla lehtikääröillä.

Onko tarkempaa pituusmääritelmää? Itse olen tottunut pitempiin miekkohin, saattaisi tulla liian pitkiä jos teen omalta kannalta lyhyet.
 
Tjaa, ehkä noin puolimetrinen terä olisi paikallaan kahvan lisäksi. Laadultaan sellaisia, että kuka tahansa bofferiturnajaisten turvallisuusvastaava hyväksyisi ne epäröimättä. Paljonko maksattaisit sellaisesta parista?
 
Sitä samaa Heppuli, en tiennytkään että asut nykyään Joensuussa! Mieluiten tulisin myöskin vasta sillä viimeisellä, 18.52 Lahdessa olevalla junalla, mutta tuo 15.52 perillä oleva on mahdollinen myöskin. Joka tapauksessa lienee helpointa jos yhyttäydymme saman julkisen matkaan.

Sitten vielä, olen lähdössä miitistä HELSINGIN suuntaan. Jos kyytejä löytyy mihin aikaan vaan perille asti tai lähemmäs tai sitten Lahteen niin jeij!

Monelta Shetai muuten arvioisit olevasi Lahden suunnalla liikenteessä?
 
Hihkukaas nyt tyypit, jos koette olevan tarvetta Tampereelta lähtevään lisäautoon. Jos tarvetta ei kenenkään mielestä ole, niin voisin anoa paikkaa Lathronin & Mrs:n & Vampiren seuraksi.
 
Minäkin, toki, tykkäisin kyydityksestä Tampereelta lähtien. Mahdollinen hihkaus siis, riippuen kuinka täyteen Lathronin automobiili tahdotaan ja sallitaan ja kelpuutetaan.
 
Minä ennätän Lahteen aikaisintaan klo 15, jotan eiköhän me voida myöhästää lähtöä noin puolituntia ja ottaa kyytiin 15.52 junalla saapuvat Lahdesta. Lähtö Savonlinnasta olisi siis puolenpäivän aikoihin, Heinolaan yritän tähdätä klo 15-15:30 välillä ja sieltä menee Lahteen körötellessä n.30min.
 
Ylös