LEGO The Lord of the Rings

Micco

Verkostelija
Suomen Tolkien-seura
Jos joku ei vielä ole kuullut, niin kauan huhutuista Lego-sarjasta LEGO The Lord of the Rings tuli eilen virallinen vahvistus. (http://aboutus.lego.com/en-US/PressRoom/CorporateNews/article/380673.aspx)

Sarjan on tarkoitus ilmestyä ensi kesänä. Myöhemmin on tulossa myös The Hobbit -aiheisia settejä.

Erään Lego-foorumin sisäpiiritietojen mukaan tulossa olisivat aluksi ainakin seuraavat paketit:
  • 9469 Gandalf Arrives
  • 9470 Shelob Attacks
  • 9471 Uruk-hai Army
  • 9472 Attack on Weathertop
  • 9473 The Mines of Moria
  • 9474 The Battle of Helm's Deep
  • 9476 The Orc Forge

lego-lotr.jpg


Pitääkin heti aloittaa rahan pistäminen säästöön. :grin:
 
Jahka palikoiden syömisen vaara väistyy, on kummityttö saava tämän sarjan kaikki osat lahjoina! :D
 
Ihanaa, tätä on odotettu. Olen itsekin LEGO-fani mutta erityisesti pidän LEGO-videopeleistä. Settejä en varmaan aio ostaa, koska ne maksavat liikaa (ovat lisnessisettejä) ja niissä on ihonvärisiä minifiguja perinteisten keltaihojen sijaan... Lego LotR: The Video Gamea kyllä odotan.
 
Eipä tarvitse miettiä, mitä ostaa jatkossa Pikku-ukolle synttäri- ja joululahjoiksi. Varsinkaan jos ja kun aihepiiristä tehdään peli xboxille. Tai lego-lautapeli...

Xbox-peli olisi myös siitä kiva, että sen avulla Pikku-ukon voisi kiristää lukemaan Tarun. Meillä on pitkälti ollut sellainen periaate, ettei kirjoihin perustuvia leffoja osteta ennen kuin itse kirjat on luettu. Sitä sääntöä voisi hyvin soveltaa myös tarinan sisältäviin peleihin.
 
Sitte ku peli tuleen niin sen tahtoo. Se vaan on niin hellyttävää kun ukot hajoo palikoiks.

Itse olen koittanut ottaa käyttöön saman periaatteen, että ensin kirja sitten leffa. TSH:n kanssa valitettavasti toisinpäin, mutta ehkä näin on parempi, muuten olisi elokuvaa katsottaessa tullut kirottua taiteilijan vapauksia.
 
Vaikka omat aktiiviset lego-ajat ovat jo ohi, niin tuollaisia voisi kyllä ostaa omaankin kotiin (lapsuuden legot jäivät vanhemmille tai isoveljelle).

Hiukan mietityttää, että montako örkkiä Helmin syvänteen taistelussa oikein on? Pitääkö ostaa Uruk-hai army lisäjoukoiksi jos niitä tuntuu olevan liian vähän? Ja kertyykö päähenkilöitä pelottaviksi kloonijoukoiksi, jos ostaa kaikki setit?
 
Minusta vähän tuntuu, että Helmin syvänteeseen (joka varmaan tulee olemaan ensimmäisne aallon suurin setti) tulisi tälläiset viisi-kuusi örkkiä. Ei tuon enempää "pahiksia2 koskaan lego-seteissä ole, ei edes isoissa. Ja Uruk-haista tulee varmaankin Star Wars-tyylinen battle pack, joita armeijanhamstraajat sitten voivat ostella valtavasti...
 
Mahtava uutinen. Mies ei kyllä ollut yhtä riemastunut tästä kuin minä, Lego-Tylypahkallekaan ei ole siltä suunnalta oikein herunut arvostusta... Mutta onhan noita saatava.
 
Harmi, kun meillä ei ole kotona enää ainuttakaan Lego-ikäistä, joten noita pitää sitten varmaankin hankkia itselle.

TAHTOO Helmin Syvänteen ja 10 000 örkkiä:)! Jos setit ylipäätään kootaan leffojen mukaisesti, niin millainenhan haltijoiden joukko-osasto (kaikki 3 kpl?) mahtaa olla? Ja Lego-Legolas?
 
Itse ottaisin Helmis syvänteen armeijat mieluummin kirjan versiona ilman haltioita. Patittaa aina elokuvassa tuo haltioiden saapuminen. Ja aivan totta kyllä niitä örkkejä pitäisi heti yhddessä pakkaukksessa olla se useampi tuhat.
 
Lego-Aragorn on imo ainakin huomattavasti paremman näköinen kuin Viggo-Aragorn. Ei näytä sellaiselta henkisesti jälkeenjääneeltä cowboy-tyypiltä kuin viimeksi mainittu.
 
Olen nukkunut ihan liian vähän ja aihe saa minut nauramaan vedet silmissä! :grin: Parhaat naurut tuli näistä, joten kiitos piristyksestä. ->

douv sanoi:
Ja kertyykö päähenkilöitä pelottaviksi kloonijoukoiksi, jos ostaa kaikki setit?

Centaurea sanoi:
Ja Lego-Legolas?

Mutta kyllä alkaa minullakin sitten hymy hyytymään kun kyseiset LOTR-legopalikat ilmestyy kaupan hyllyyn.. Pitänee aloittaa jo itsensä henkinen valmentaminen "Ei kiitos!" ostopäätöksen tekemiseen. Tiedän, että tahtoisin ostaa moiset legot, ihan vain päästäkseni ihastelemaan niitä. Mieheni repisi taas hiuksiaan päästä.. ja lopulta tajuaisin itsekkin, etten tee kyseisillä legoilla mitään. Ja tuskin ovat kovinkaan halpoja! :( Rahan menoa on varmasti tiedossa jo ihan liian kanssa sitten kun alan fanittamaan Hobitti leffaa.. Siinä on hyvä perustelu itselle, miksi pitää nyt rahallisista syistä pidättäytyä näiltä legoilta. ;)
 
Kovin ovat vakavia nämä TSH-sankarit. Missä on se kuuluisa lego-hymy? Ja onkos lego-ukoista tehty erikokoisia versioita, eli miten käy Gimlin ja hobittien?
 
Luulenpa että kääpiöille ja hobiteille käytetään lyhyitä jalkoja, joita on yleensä esim. lapsifiguureilla. Hobittien toki toivoisi olevan kääpiöitäkin pienempiä, mutta en usko että kokonaan uusia jalkapaloja alkavat tekemään. Jos Lego tekisi pienempiä ylävartalopaloja, niin niiden pitäisi alkaa tehdä myös pienempiä käsipaloja tai näyttäisi hupsulta.

Esimerkiksi Castle-teeman Fantasy Era -alateemassa kääpiöiden jalat ovat tavallisia jalkoja lyhyempiä:
PICT0616-600x496.jpg
 
Ehkäpä hahmoilla on sellainen käännettävä pää, jossa toisella puolella on vakava ilme ja toisella hymy. Ainakin lego-Harry Pottereilla on sellainen.
 
Huomaan jääneeni legojen evoluutiossa jälkeen, paljon on muuttunut kahdessa vuosikymmenessä. No oli silloinkin tullut suuria uudistuksia, eli merirosvolegot, joissa oli ennenkuulumattomia kasvomaalauksia, kuten partoja, viiksiä ja silmälappuja. Siihen astihan kaikilla legoukkeleilla oli ollut identtinen hymyilevä pääpala.
 
Ylös