Mietitäänkö Hobitin jatko-osia?

Amroth

Vaeltava haltianeito
Mitä odotat Hobitin 2. ja 3.-osilta? Itse odotan 2.-osaa jännityksellä. Ei kai PJ:n tiimi petä ja elokuva ei tulisikaan Suomeen?
Wikipedia väitti, ettei Mikael Persbrantd voisikaan esittää Beornia? Katsotaan, sano; en tiedä onko väite tuulesta temmattu, joten en yritäkkään esittää sitä totuutena. Itse odotan ehkä palavammin Smaugin hahmon näkemistä. Lisäksi olen utelias näkemään mitä koukkuja PJ onkaan alkuperäiseen juoneen.:grin:
(muistelee Hiisikaupungin trapetsitemppuiluja)
 
Minulla on noihin seuraaviin Hobitin osiin fanituksesta johtuva ongelma. Kävin katsomassa Hobitti ykköstä seitsemän tai kahdeksan kertaa. Seuraavaa osaa (jos on hyvä) menen katsomaan ehkä sellaiset kymmenen kertaa. Mutta viimeisen osan kohdalla varmaan asun leffateatterissa ja katson jokaisen näytöksen, johon vain ehdin. Ja jos leffa ei tule Suomeen, matkustan katsomaan sitä. (vanhemmat tykkää)
 
Odotan todella paljon seuraavaa Hobitin jatko-osaa! :grin:
Mutta viimeinen osa pelottaa.. siinä tulee olemaan todennäköisesti niin paljon surullisia kohtauksia ja kaiken sen surun lisäksi se on vieläpä viimeinen osa. Mutta sitä ei pidä surra vielä..
Nautinnolla odotan seuraavaa, mutta kamalasti en sitäkään vielä mieti kun tässä ensimmäisessäkin on vielä niin paljon mukavaa mietittävää! :heart:

Hmm.. mutta miksi ei tulisi Suomeen?
Ja käsittääkseni elokuvat on jo kuvattu, joten tässä vaiheessa lopulliset näyttelijävalinnat varmasti löytyy jos jaksaa netistä vähän selailla. :)
 
Amroth sanoi:
Wikipedia väitti, ettei Mikael Persbrantd voisikaan esittää Beornia? Katsotaan, sano; en tiedä onko väite tuulesta temmattu, joten en yritäkkään esittää sitä totuutena.

Suomenkielinen Wikipedia näyttää olevan ajastaan jäljessä. Sen Mikael Persbrandt -artikkelissa siteerataan vuodelta 2011 peräisin olevaa uutista, jonka mukaan Persbrandtin silloinen kokaiinikäry saattaisi vaikuttaa hänen putoamiseensa näyttelijäkaartista. Ruotsinkielisessä Wikipediassa, IMDb:ssä jne. ei moisia epäilyksiä esiinny: tosin ruotsalaisia harmittanee se, ettei hän - elokuvan kaksiosaisuuden muututtua kolmiosaisuudeksi - päässyt mukaan vielä ykkösosaan:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article15780260.ab

Mutta kakkosessa ja kolmosessa Mikko-setä mitä ilmeisimmin karhuilee. Toivottavasti kirsukin on pysynyt puhtaana.
 
itse odotan suuresti sitä kuinka legolas sisällytettään elokuvatrilogian seuraaviin osiin, hobitti-kirjassahan legolas ei esiinny kertaakaan:?
 
Legolas ei tosiaan esiinny Hobitti- kirjassa kertaakaan, itse kuvittelen, että Legolas seikkailisi jossain Synkmetsän haltiapalatsin saleissa, hänhän on Thranduil-kuninkaan poika. Joten sillä perusteella mahduittaisin hänet parhaiten haltiakuninkaan valtakuntaan seikkailemaan.:)
 
Mistä tuollainen asianlaita on peräisin, että elokuvaa ei näytettäisi Suomessa. Onhan tämä pieni ja takapajuinen maa, josta ei rahaa ehkä isoon kirstuun irtoa, mutta luulisi sen verran irtoavan, että elokuva tänne Tolkienin omaan "kielihaavemaahan" saakka joutaisi. Johan siinä menisi Tukholma ja muut suurkaupungit sekaisin, kun suomalaiset vallottaisivat näytöksiä omilla porukoillaan. ;-)

Itse olen miettinyt Synkmetsän toteutusta ja kuvausta. Siellähän pitäisi olla käytännössä melkoisen pimeää. Vähän samaa, mitä Morian läpi kulkemisessa neljässä päivässä. Pimeää, tunkkaista ja painostavaa. Mihin yksityiskohtiin keskitytään tuon pimeän vaelluksen aikana? Bomburin nukahtamiseen ja kantamiseen? Toivottavasti se jää sivuseikaksi ja metsän tapahtumat kuvattu kuitenkin sen verran katsojaystävällisesti, ettei tarvitse arvailla mitä valkokankaalla tapahtuu. Gandalfha ei ole siellä sauvoineen kulkua valaisemassa. Ei pitäisi ainakaan.
 
Odotan varmaan ensimmäisenä eniten Beornin kohtaamista ja minkälaiseksi hahmoksi hänet on elokuvassa muokkailtu. Toinen sitten tuo Smaug, josta ei vielä saatu kovin kummoista käsitystä ensimmäisessä osassa (mä muuten luulin jotenkin sitä alussa näkynyttä oranssia lohari-leijaa semmoiseksi pilailuversio-Smaugiksi :D ), ja tietty toi Synkmetsäkin herättää kiinnostusta, ja saadaanko kääpiöt tungettua tynnyreihin ja jokea pitkin alas, vai kuinka on nyt laita sen puolen. Järvikaupunki ja sen miljöö kiinnostaa erityisesti leffan ensimmäisessä osassa nähtyjen maistiaisten takia.

Unohtamatta kuitenkaan Viiden Armeijan Taistelua.
 
Minä ainakin odotan molempia osia innolla ja odotukset ovatkin aika korkealla. Desolation of Smaugissa kiinnostaa kovasti Bilbon ja Thorinin suhteen kehitys, minkä toivon näkyvän elokuvassa selvästi. Lisäksi odotan kääpiöiden hahmojen ja persoonallisuuksien syventämistä, sillä kirjassahan ei kerrota paljoakaan muiden kääpiöiden kuin Thorinin luonteesta. Mielestäni ensimmäisessä elokuvassa kääpiöiden luonteiden erot näkyvät jo hienosti, mutta odotan silti enemmän toiselta osalta.

Ja Smaugia tietenkin. Lohikäärmeestä ei nähty sumeaa vilausta enempää, joten odotan mielenkiinnolla, millaisen lohikäärmeen Jackson tiimeineen on saanut aikaiseksi. Myös Benedict Cumberbatchin roolisuoritus sekä lohikäärmeenä että Necromancerina kiinostaa. Bilbon ja Smaugin keskustelu on kirjassa yksi lempikohtauksiani, joten sitäkin odotan malttamattomana.

Lisäksi Synkmetsän tapahtumat kokonaisuudessaan kiinnostaa, mutta vähän pelottaa. En oikein osaa päättää mielipidettäni uudesta haltiasta, Taurielista. Toisaalta ärsyttää, miksi elokuvaan on ollut pakko tunkea lisää hahmoja (Legolasista en valita, koska mielestäni hänen läsnäolonsa on oikeutettua, sillä hänhän asui Synkmetsässä siihen aikaan), mutta odotan ensin elokuvan näkemistä, ennen kuin alan tuomitsemaan. Ai niin, ja Haltiakuningasta odotan myös! Ensimmäisessä leffassa ei häntä paljoa nähty, mutta toisessa osassa hänestä saa varmasti paremman kuvan.

Niin ja Järvikaupunki. Olen aina pitänyt Bardista ja Luke Evans vastaa hyvin mielikuvaani hänestä. Toisaalta en usko, että elokuvassa vietetään kauaa aikaa Järvikaupungissa, sillä muistaakseeni siellä ei oikeastaan tapahtunut mitään, se oli vain levähdyspaikka matkan varrella (saa korjata jos muistan väärin).

Onko kellään muuten mitään tietoa/aavistusta, mihin toinen elokuva loppuu? Käsittääkseni retkikunta pääsee ainakin Yksinäisellä vuorelle asti, mutta enempää en tiedä. Viiden Armeijan Taistelu varmasti jää viimeiseen elokuvaan?
 
Epäilen, ja huom. tämä on vain henkilökohtainen epäilys, että kakkososa loppuisi Arkkikiven "ryöstöön", se olisi ainakin näyttävä loppu: pikku hobitti valtava timantti irtomahana toivomassa, ettei aarteesta hurjistunut Thorin joukkoineen epäilisi mitään. Viiden Armeijan Taisteluun en ota vielä kantaa. Tulipa itselle mieleen, kuinka Bilbosta saadaan näkymätön Synkmetsän-toilailujen aikana?
 
Minäkin odotan Smaugin ilmestymistä ja Beornia. Lisäksi pako Järvikaupunkiin vinnitynnyreissä voi olla melko kutkuttava kohtaus :)
Mehtiksen tapaan oletan kolmannen elokuvan olevan surullinen ja luultavasti sen katsomisesta tulee samanlainen kokemus kuin Kuninkaan Paluusta, jolloin tuli vollotettua melkein koko elokuvan ajan. Nenäliinoja pitää ottaa sitten rutkasti mukaan.
 
En taida traileria uskaltaa kattoa ennen kuin joku uhkarohkea on varmistanut, ettei smaugia nähdä trailerissa. Se on yksi niistä asioista jotka haluaa jättää tennisplatasin penkkiä odottamaan!
 
Tämä sopii ehkä tämän otsikon alle.. Enkä löytänyt onko tästä jo puhuttu täällä.

Eli viime viikolla luin lehdestä surukseni että viimeisen leffan nimi on muutettu. Nimeksi oli ensin suunniteltu "Sinne ja takaisin", mutta nyt nimi onkin "Viiden armeijan taistelu".

Uusi nimi on kuulemma tarkoituksenmukainen ja sen voin kyllä uskoa.. Mutta pidin tuosta "alkuperäisestä" nimestä enemmän, vaikkakin viimeisessä osassa ei enää matkata "SINNE" (kun sinnehän on jo menty), mutta toivoin että viimeisessä leffassa olisi kuitenkin palattu "TAKAISIN".

Todennäköisesti leffassa palataankin takaisin (?), mutta se tulee varmasti olemaan hyvin lyhytkestoinen osa leffaa. Rauhallisesta menosta ja maisemien ihastelusta pitävänä sanon, että alkuperäinen nimi loi toivoa siitä ettei 3/4 leffasta ole pelkkää taistelua, mutta nyt vaikuttaa siltä että sitähän se juuri on. Noh, toiminnan ystäville varmasti iloinen uutinen! ;)
 
^^ Juu tiesin tosta, ja voin sanoa että ärsyttää. Koska tuo taistelun alleviivaaminen tuo sellaisen fiiliksen että yli puolet leffasta on viiden armeijan taistelua, eli mihinkään muuhun ei keskitytä kunnolla.
 
^Ei hyvä. Henkilökohtaisesti pidän kyllä toimintakohtauksista, mutta olisi ihan kiva, jos välillä keskityttäisiin muuhuhnkin, kuin taisteluihin. Noh, odotetaan, ehkei lopputulos ole niin paha kuin miltä kuulostaa?
 
Visainen kysymys: Tuleeko Balinin epäonnistunut Morian valtausyritys mukaan? Siitä ainakin saisi materiaalia... Ja kuoleeko Tauriel, jos niin, niin milloin? Ja tietääkö kukaan milloin trailerit tulevat?
 
^ Itse oletan ettei leffassa mennä yhtään sen pidemmälle mitä Hobitti kirjassakaan, eiköhän se pääty Bilbon kotiin paluuseen..!? Eli ei Morian valtauksia, ihan tarpeeksi taistelua jo Smaugin surmaamisessa ja siinä viiden armeijan taistelussa. :knockout:
Mutta Taurielin kuolemaa olen itsekkin miettinyt, että se on hyvinkin todennäköistä. Varmaankin aika moni tulee leffassa kuolemaan ja sillä todennäköisesti oikein "mällätään". Niin ainankin arvelen.. :(
Edellisestä leffastahan taisi eka traileri tulla kesäkuussa, joten eiköhän traileri taas pian tule!

Omat odotukset tämän viimeisen leffan suhteen ei ole enää kovinkaan korkealla.. Mutta siskoni kanssa juuri tuumailtiin, että nythän leffa saa hyvät mahdollisuudet yllättää positiivisesti, kun odotukset on niin alhaalla. ;)
 
Toivon hartaasti, että leffa päättyy samoin kuin kirja: Bilbon kotimatkaan ja Repunpään huutokauppaan. Morian taistelut ym. vastaavat tapahtumat voisi jättää pois jo siksi, että ei sinne lähteneiden kääpiöiden kohtalosta tiedetty mitään ennen kuin Sormuksen saattue aikanaan saapui Moriaan.

Kenenkään retkikunnan jäsenen kuolemaa taistelussa en toivoisi, mutta kun Hobitissa Viiden armeijan taistelussa menehtyy kääpiöitä, niin samat henkilöt tuoni korjatkoon leffassakin. Pahin kauhuskenario olisi, että Kili ja Tauriel heittävät henkensä käsi kädessä toisiaan rakastubeesti silmiin tuijottaen.
 
Ylös