Roolipeliaiheita?

Sareth

Kontulainen
Noniin meillä on jäänyt kyllä tuo roolipelaaminen aika vähälle. Siksi ehdotankin, että koottaisiin tässä lähiaikoina joku ropeporukka ja otettaisiin jonkinlaiset pelisessiot. Tiedän kyllä, että innokkaita ropettajia on, vaikka kaikilla ei välttämättä ole puheyhteyttä muihin.

Jos jollain on jotain hyviä ehdotuksia siitä että missä ja milloin ja miten ropetetaan niin niitä voi laittaa tähän perään. Aiheitakin voi laittaa.

-Laenir
 
Hyvä idea... Itselläni on edellisestä roolipelisessiosta ainakin 25 vuotta (silloin ei ollut tietokoneita ei), mutta muistot ovat hyvät. Ymmärtääkseni Turbine voi jopa järjestää jonkinlaisia erikoissessiota pyynnöstä. Tarvittais joku innokas GM ja idea. Itse olisin innokas mukaan, tosin aika ei riitä mihinkään kuuden tunnin sessioon/pelin johtamiseen. Ideahan voisi olla esim. jokin yhteinen toimi sodan varjolla eli toiset viljelis, toiset tekis aseita ja haarniskoja ja yhdet hankkis vaikka jotain rohtoja Kinitalolle varastoon... Lisää ideoita!
 
Hyvä idea! Esimerksiksi valmistautuminen johonkin isoon taisteluun, jos sellainen saataisiin aikaan =D
Tai esimerkiksi normaalia resurssien keräilyä ja jatkojalostusta samalla roolipelaten. Totta kai myös normaaleja questeja voi ropettamalla suorittaa, mutta siinä on otettava huomioon pelaajien tasoerot. Mutta questaaminen edellyttää myös sen että kaikki lukevat tehtävänannot huolella jnejne että kaikki pysyvät varmasti juonessa mukana. Myös random örkinmetsästys korvessa jollain iskuporukalla voisi olla hubaa. Toisinaan jopa pelkkä jutteleminen ja asioiden vatvominen riittää tunneiksi (itse olen ropettanut RuneScapessa pelkästään siten monta tuntia, meinasi vaan tylsistyä).
Itse olen usein virtuaaliropettanut sellaisella "Mestari ja oppipoika" storylinellä jossa mestari kouluttaa oppipoikaa jotain varten (vähän niinkuin Star Warsissa tai Eragonissa). Tämä sopinee varsinkin iso-ja pienilevelisen välille.
Ideoita saa heitellä^^
 
Arvoisan roolipelivastaava Laenirin arvoisa apuri Filhindros teki ehdotuksen suomenkielisen roolipelin aloittamiseksi!
Aiheita, ajankohtia ja miljöitä saa heitellä täällä ja Facebookryhmässämme pystyynlaitetussa äänestyksessä!
Omia aiheitani tässä:

Ennen Sormuksen Sotaa:
-Elladanin ja Elrohirin apuna peikkometsällä (Peikkokorvessa) (Mahdollisesti liittyisi jotenkin Ereborin sotareissuun tulevan Hobittielokuvan kunniaksi)

Sormuksen Sodan ajalta:
-Klonkun metsästys. (Aragornin salaisina kätyreinä, kenties?)
-Mustien Ratsastajien jäljitys.
-Samoojien apuna (Angmarilaisten/muiden hirvitysten karkoitus ja eliminointi) (North Downs, Evendim)
-Vakoillaan Angmarissa
-Satamien suojelu Ered-Luinilla (mahdollisesti hiisienmetsästystä, sopii pienilevelisillekin.)
-Eksyksissä Moriassa. (Lännestä sisään ja mutkien kautta itäpuolelta ulos.)
-Jumissa Sumuvuorilla. (Eli joku random reissu gone wrong. Lumimyrsky yllättää ja jäädään jumiin johonkin vuoripolulle?)
-Kadonnutta haltiaa/ihmistä/kääpiötä/hobittia etsimässä (Angmar/Forochel?)
-Elrondin/Galadrielin/Círdanin/jonkun muun juoksupoikina/tyttöinä.

Sormuksen Sodan jälkeen:
-Konnun puhdistus? (ehkä tyhmä idea)

Lisäilen kun tulee jotain mieleen.

_________________________________________
-Laenir Laegrandir, Vihreä Vaeltaja, runoniekka, Imladrisin asukki.
 
Ajattelin tännekin vielä uutisoida, että Iltaruskon Vartijoiden ensimmäinen kinirope on nyt saatu kunnialla päätökseen. :)
 
Täällä ei tosiaan oo kauheesti roolipelejä, tai sitten en vaan oo katsonut tarkasti xD
 
Heh, meillä taitaa nykyään kinissä olla yksi aktiiviropettaja, yksi kun on armeijassa ja parilla lopulla kone rikki (allekirjoittaneella mukaanlukien...). :p

Tällä aikaa onkin sitten hyvät mahdollisuudet suunnitella tulevia.
 
Mä en roolipeleistä tiiä oikeestaan mitään, jos nyt ei lasketa et joskus Runea pelaillut mut en tiiä lasketaaks sitä oikeestaa. Äitil ja iskäl on jotai roolipelinoppii sun muuta, ne kai tapas joskus aikoinaa Suomen roolipeliyhdistyksessä, mut ite en tiiä koko jutust mitään...
 
Ylös