The Art of The Hobbit by J.R.R. Tolkien (Hobitti Tolkienin silmin)

Tik

Konnavahti
Vastuuhenkilö
Konnavahti
Otsikko kertoo Christina Scullin ja Wayne Hammondin uuden kirjan nimen. Pariskunnan kotisivujen kertoman mukaan kirjan aineisto on toimitettu HarperCollinsille kesäkuussa ja sen pitäisi ilmestyä 27. lokakuuta kuluvana vuonna.

Juuri enempää eivät Scull & Hammond kirjasta kerrokaan, mutta ajatellen heidän mainiota teostaan J.R.R. Tolkien, Artist & Illustrator sopinee odottaa, että tästäkin tulee sangen himoittava hankinta. Itse olen niin tylsä ihminen, että odotan erityisesti analyysia Tolkienin piirtämistä Hobitin maailman kartoista, joista suinkaan kaikki eivät ole päässeet kirjaan saakka. Ja tietenkin mahdollisesti vielä julkaisemattomia kuvia, jos sellaisia vielä sattuisi jostakin löytymään. Vaan eipä tässä tarvitse odotella enää kuin kaksi kuukautta.

Mahtaako netistä (tahi muualtakin) löytyä vielä lisää ennakkotietoja kyseisestä opuksesta?
 
RE: The Art of The Hobbit by J.R.R. Tolkien

Törmäsin itse asiassa eilen samaan opukseen amazonilla otsikon "coming soon for you" alla. :p Niillä on siellä kuva, ja aika komealtahan tuo näyttää. Aika kapoinen, 128 sivua, mutta toisaalta eipä sitä materiaaliakaan varmaan rajattomasti ole elleivät ole löytäneet jotain hurjaa kätköä ullakolta lautojen välistä. Tältä parivaljakolta odotan kyllä laatua ja sisältöä eikä vain vanhoilla jutuilla rahastamista joten sikäli ihan mielenkiinoista nähdä mitä tuo sisältää.
 
RE: The Art of The Hobbit by J.R.R. Tolkien - Hobitti Tolkienin silmin

Tämähän on myös suomennettu (maininta asiasta löytynee myös jostain muusta topikista): Hobitti Tolkienin silmin WSOY, suomentaja Tero Valkonen, ilmestyi juuri 28.7.2012. Hankin sen aivan tuoreeltaan. Hyvältä näyttää. Tekstiin en ole ehtinyt vielä perehtyä, mutta kuvat kiehtovat. Tolkienin luonnoksia ja lopullisia kuvituksia ja karttoja Hobittiin. Osa kuva sivuista on taitettuja ja avautuvat laajemmiksi, jolloin voi tutkia kuvien kehitystä luonnoksista valmiisiin. Kuvien joukossa on myös vertailun vuoksi joitakin kuvia myös mm. Silmarillionista ja Roverandomista, nämä ovat toimineet Tolkienille inspiraatioina Hobitin kuvituksiin.
 
Ylös